”DEN LJUSNANDE FRAMTIDEN ÄR VÅR”!

Veckan som har gått har många tagit studenten! Har man mött en student då känner man deras äkta glädje men också deras ofta starka undran inför fortsättningen.

 

”Den ljusnande framtiden är vår” andas helt klart optimism. Jag är så enveten att trots svårigheter på arbetsmarknaden, kanske dåliga studieresultat så är jag övertygad om att varje student kan få en ljusnande framtid.  Enligt min mening innebär inte ljusnande framtid att framtiden alltid är ljus. För om den alltid skulle vara ljus då skulle den inte vara ljusnande.

 

För mig innebär ljusnande framtid att var och en får ta sin utgångspunkt där man själv befinner sig i utan att ge upp ens innersta önskningar och drömmar.

 

Vi människor är ganska bra på att se och tala om andras fel och brister. Vi är ofta väldigt bra på att säga, att det där du tänker dig, det kan du aldrig någonsin uppnå. Du vet att det krävs det och det snittet i betygen och det har inte du. Eller, ja du har kanonbra betyg, jättebra gjort, men du passar inte för det yrket.

 

Jag skulle vilja uppmuntra varenda student i Sverige, oavsett betyg, oavsett studietrötthet eller studievilja.  Våga drömma, våga följa ditt hjärtas önskan och vägar kan öppna sig som du inte har tänkt på!

 

Någon kan reagera mot det här sättet att tänka! Varsågod, såga mig vid fotknölarna. Jag kommer ändå hålla fast vid, att den som inte släpper sina drömmar, kan förr eller senare komma fram till det mål som andra har ansett vara omöjligt att uppnå.

 

När Clark Gable, kring 1928, fick chansen att provfilma, fick han ett rejält bakslag då producenten Darryl F. Zanuck gav honom ”tummen ner” med orden: ”Hans öron är för stora. Han ser ut som en apa.” Clark Gable gav inte upp han sökte nya roller och blev en hyllad och älskad filmstjärna!

 

Det finns åtskilliga exempel på framgångsrika personer vars studiebetyg inte har varit det bästa men som med tiden har kunna läsa in de ämnen som fattades för att kunna förverkliga det de verkligen ville göra!

 

Hur det nu än ser ut så vill jag faktiskt tro att den ”ljusnande framtiden är vår”. Ja just det, din!


Kommentarer
Postat av: Tinezza

Bra skrivet och sant som det var sagt.

2011-06-12 @ 21:54:50
URL: http://tinezza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0