TRÄDGÅRDSARBETE och BONUSSYTEM!

Jag funderar på om jag är alldeles ensam om att inte vara så enormt överförtjust i trädgårdsarbete. Ibland känns det som om jag skulle vara omgiven av alla möjliga hurtfriska trädgårdsarbeteälskare.

 

Missförstå mig inte. Jag älskar trädgård. Men jag förstår inte varför den inte kan sköta sig själv. Varför måste jag varje sommar behöva jaga maskrosor? Det är ännu inte sommar så jag har inte sett någon maskros än men de kommer snart. Jag tillhör dem som tycker att maskrosor är vackra. Inte bara det, de är även ett utmärkt exempel på sådant som övervinner hinder. Inte ens asfalten kan hindra maskrosen från att blomma.

 

Årets trädgårdsarbete har jag börjat med att få bort mossan i trädgården. Jag tycker faktiskt att även mossan är fin men det är nog inte det bästa underlaget att spela fotboll på med barnbarnen. Ett tag funderade jag på att jag kanske i stället för att ta bort mossan, skulle sälja den. Den är i vilket fall som helst utmärkt att använda för olika typer av dekoration.

 

Kanske är det inte helt försent att satsa på mossodling. Någon jag känner som ska kunna mycket om trädgårdar, tyckte att detta med att använda mossupprivningsapparat inte var så smart för då sprider sig mossan ännu mera. Är det så då får jag fundera på att starta mossförsäljning. Kanske finns det några turister som inte är vana vid mossan som kommer att nappa.  Är det någon som vill vara med så kan vi starta ett världsomspännande företag. Alla som är med från början får garanterat bonus vid eventuell försäljningssuccé. I annat fall får var och en stå för sina kostnader.

 

Nu blev denna blogg en aning skruvad och jag är som vanligt fullständigt nykter. Men jag kunde inte låta bli att driva lite grann med mig själv. För nu skall jag ut i trädgården igen och fortsätta trädgårdsarbetet. För när jag tänker efter så är det trots allt inte så tråkigt. Har jag tur får vi en gräsmatta som i all sin grönska kommer att le mot oss. Och det leendet med en och annan maskros, lite mossa här och där kan jag nog trots allt med glädje tåla!

 

Om någon av er anar kritik mot bonussystemet i denna blogg så kan jag antingen trösta eller reta med att säga att jag anser att bonussystemet kan gott upphöra eller gälla alla anställda lika i ett företag! Det skall löna sig att arbeta för alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0