SVEN-GÖRAN ERIKSSONS UTMANING!

Idag lyfter jag på hatten, som jag i och för sig inte har, för Sven-Göran Eriksson. Med Svennis som han kallas har jag det gemensamt med att vi är lika gamla om vi är lika modiga skall inte jag uttala mig om.

 

Jag tillhör dem som alltid har gillat Sven-Göran Eriksson. Han har lyckats att föra ut en fotbollsfilosofi som låter fotbollsspelarens talang och möjlighet vara i centrum.  Vid en sådan här beskrivning kommer säkert fotbollsexperterna att protestera för de beskriver hans fotbollsfilosofi utifrån ett defensivt tänkande.

 

För egen del tror jag att det som gör Sven-Göran Eriksson till en bra tränare är hans lugn i stressade situationer, liksom hans förmåga att motivera spelarna att spela som ett lag vilket Drogba, Toure, med flera från Elfenbenskustens landslag bland annat berömde honom för just det.

 

Vad jag själv gillar hos Sven-Göran Eriksson allra mest är att han ständigt vågar anta till synes omöjliga uppdrag, omöjliga utmaningar. Bara detta att en gång i tiden tacka ja till det engelska landslaget. Vi vet hur han i början berömdes för att så småningom sågas vid bara fotknölarna.

 

Nu kan någon invända och säga att får man bara bra betalt då kan man anta vilka utmaningar som helst. Den övertygelsen har jag inte själv och jag tror inte heller att det är Sven-Göran Erikssons drivkraft. Hans drivkraft tror jag är kärleken till fotbollen.

 

Efter Englands senaste VM inser till och med de blodtörstigaste journalisterna i England att Sven-Göran Eriksson inte var en flopp som var pengahungrig!

 

Enligt tidningsuppgifter, har Sven-Göran Eriksson den senaste tiden, tackat nej till flera ekonomiskt lukrativa uppdrag. I dag, söndagen den 3 oktober, har han skrivit kontrakt med Leicester City, en klubb som har sparkar 13 tränare på sex år och som just nu ligger på nedflyttning.

 

Jag säger bara heja Sven-Göran Eriksson, jag gillar personer som inte ger upp utan antar utmaningar och hela tiden vågar tro på sin egen framtid!

 

Om det nu intresserar någon så skall jag för tillfället heja på Leicester City bäva månde Chelsea, Manchester United och Arsenal när Leicester City kommer upp i Premier League.


Kommentarer
Postat av: ingrid asplund

När det gäller fotboll finns det bara ett lag att Heja på -Barzelona -

inte i samma liga -ok - men dom är i en liga som kan spela fotboll .

Svennis är slut !

2010-10-04 @ 08:01:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0