VÅGA UPPMUNTRA MERA!

Jag har haft julledigt från bloggandet. Det var välbehövligt. Även om jag tycker om att blogga så hade källan av idéer att skriva om plötsligt börjat sina.

 

Jag är van vid att hålla tal. Då finns det alltid en risk att plötsligt tala utan att ha något speciellt att säga.

 

Självklart vill jag med mitt skrivande säga något. Det innebär inte att jag vill säga något sensationellt som väcker stora rubriker. O, nej! Jag vill bara väcka tankar att fortsätta att tänka vidare på. Jag vill även medverka till att uppmuntra!

 

Jag tycker att vi människor ofta har närmare till att utdela kritik än att uppmuntra och berömma.

 

Vi har också närmare till att tala om det negativa än det positiva.  Säg gärna emot mig om du tycker att jag har fel. Jag skulle verkligen inte ha något emot om jag skulle ha fel. Det skulle vara roligt att höra positiva händelser. Positiva tankar om familjen, om arbetet, om framtiden!

 

Nu är det i och för sig så att jag tror på balansen. Nämligen att livet har båda delarna. Nämligen såväl kritik som uppmuntran. Såväl framgång som motgång. Såväl lidande som hälsa!

 

Det är bara det att jag just nu tycker att det vore bra om det goda, det positiva skulle få avsluta 2010 och påbörja 2011. Det skulle utan tvekan ge extra energi för det dagliga livet!


Våga uppmuntra mera, våga ta vara på det goda i livet mera!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0