JAG VILL HELLER VARA PRAKTIKANT ÄN EXPERTTYCKARE!

På söndag för en vecka sedan slutade fotbolls EM och som vinnare stod Spanien. Många experters omdömen om Spanien, innan de kom till final, var att de spelade tråkig fotboll. Att vinna med 4:0 mot Italien var inte ett resultat av tråkigt spel. Italien ansågs för övrigt innan slutspelen startade, inte ha några större chanser att gå vidare pga flera händelser som störde deras uppladdning. Ändå blev Italien 2:a.
 
 
Den svenska målvakten Andreas Isaksson har sågats av flera självskrivna experter som överhuvudtaget inte ens vill se honom längre i landslaget. Ändå har Isaksson hållit Sverige kvar i flera matcher.
 
 
Denna vecka är det Almedalsveckan. Jag befinner mig långt därifrån men följer med i medierna om det som sägs. Alla i riksdagen representerade politiska partier visar upp sig. Experternas antal är mångfaldig och sågverktygen flitigt använda.
 
 
Det är alltid lätt att ha åsikter om andra men det är mycket svårare att själv inte bara vara en pratare utan också en praktiker i det man ibland så självsäkert kritiserar och sågar. Självklart tycker jag att vi skall fortsätta ha åsikter. Det är viktigt att vi säger vad vi tycker om olika företeelser såväl gällande politiken och allt annat.
 
 
Samtidigt önskar jag att alla de som har åsikter om politiker/politiken även skulle ta sitt samhälleliga ansvar på allvar och engagera sig i ett demokratiskt politiskt parti på lokal nivå. Utan engagerade människor stelnar det politiska systemet och då finns det risk att avståndet mellan politiker och verkligheten markant kommer att öka.
 
För egen del gillar jag såväl Italien som Spanien i fotboll men jag aldrig varit bra på fotboll. Jag gillar Andreas Isaksson som målvakt och jag gillar Jan Björklund som FP – ledare även om jag också gillar Birgitta Ohlsson och Erik Ullenhag mfl. Även om jag gillar dem behöver jag inte alltid tycka som dem.
 
 
Helt uppriktigt, jag vill inte byta med någon av dem men uppskattar deras engagemang och vilja att göra något riktigt bra för Sverige.
 
 
Ännu mer uppriktigt, jag kan uppskatta även Stefan Löfven (S) mfl politiker även om jag inte i allt delar deras politiska lösningar. KÄRA EXPERTER – VARMT VÄLKOMNA ATT TYCKA TILL!
2012-07-07 @ 20:47:43 Politik Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0