TV-UPPLEVELSE OCH RÄNTEAVDRAG!

Canal digital har på sin hemsida följande slogan: ”Vi ger dig TV-upplevelserna du inte kan leva utan!” Reklam skall vara något som berör och väcker intresse. Canal digitals slogan berör mig men troligen inte som företaget har tänkt sig.

 

Jag gör nämligen inga kopplingar till någon så kallad TV-upplevelse som jag inte skulle kunna leva utan!

 

Även om jag gillar ”Sportspegeln” eller ”Så skall det låta” så har jag inga som helst problem med att missa sändningstiden.

 

Ibland undrar jag om inte reklamens värld har genom sina förenklingar en viss förmåga att nedvärdera människors egen förmåga att själva bestämma vad de innerst inne vill.

 

Sen är det klart att vi inte alltid vet vad vi verkligen vill. Men då handlar det om betydligt viktigare saker i livet än vilket program som går i TV:n.

 

Häromdagen föreslog Carl B Hamilton (fp) att ränteavdraget skall sänkas från 30 till 25 procent. Detta är en fråga som så fort jag hörde den självklart berörde mig. Carl B Hamilton vill kyla ner den överhettade bostadsmarknaden. Genom en sådan åtgärd menar Carl B Hamilton att man kan komma tillrätta med hushållens överbelåning.

 

För egen del hoppas jag att Carl B Hamiltons förslag inte går genom och att det överhuvudtaget inte blir Folkpartiets officiella politik!

 

Alla som äger hus är inte givna aktieägare! Alla som äger hus är inte givna höginkomsttagare! Inte alla som äger hus har köpt sitt hus under de senaste åren! Inte alla som äger hus har så höga marginaler att de utan problem utöver räntehöjningar klarar ytterligare en 5 procentig fördyring av bostadskostnaden.

 

Under de senaste åren har jag gång på gång ställt mig frågan vart Folkpartiets socialliberala ådra har tagit vägen. Jag hoppas innerligt att den med det snaraste återvänder. Det om något ser jag som livsavgörande om Folkpartiet skall kunna vara ett parti med stort inflytande som står folkets sida!


Kommentarer
Postat av: ingrid asplund

Står på din sida .... men vill att vi ägnar en tanke kring ungdomsförbundens ide om sammanslagning av Folkpartiet och Centern, det vore något att stilla bedja om .

2011-01-07 @ 10:44:11
Postat av: Tina

Bra Ivan !!! Alla som bor i villa är inte höginkomstagare snarare att flertalet är normalinkomsttagare som får vända på kronorna. Bra inlägg !!!

2011-01-07 @ 22:59:01
URL: http://tinezza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0