VÅGA SÅ KAN TILL OCH MED STJÄRNORNA FLYTTAS PÅ HIMLAVALVET!

År efter år åker folk till Thailand på semester. De som jag har mött är oftast mycket nöjda och de möter så långt jag vet sällan någon kritik för att de åker till ett land där det ofta finns konflikter och en väldig stor skillnad mellan fattig och rik.

 

När jag åker till Oman och talar om hur fantastiskt bra det var att tillbringa en vecka där då ifrågasätts jag. Jag har inget emot att bli ifrågasatt. Det är upp till var och en att tycka och tänka vad man själv vill. Liksom upp till mig själv att beskriva mina egna upplevelser och möten med människor på det sättet som jag har upplevt det och det har bara varit positiv!

 

Jag kan försäkra att mötet med Oman var av sådant slag att om det är möjligt så kommer vi garanterat att flera gånger åka tillbaka dit.

 

För egen del väljer jag av flera orsaker att avstå från att åka till Thailand. Jag har tidigare valt att på grund av olika orsaker även avstått från att åka på semester till Egypten, liksom till Turkiet. Men jag väljer också att avstå från att kritisera dem som väljer att tillbringa sin semester där.  Vi gör våra val utifrån olika utgångspunkter, den friheten, måste vi få ha kvar!

 

Nu något till synes helt annat men som självklart har med tyckanden att göra. Det fantastiska ishockeyfenomenet Peter Forsberg har gjort comeback i NHL. Dagarna innan hans comeback har den ena experten efter den andra sågat den och tyckt att han skulle ha låtit bli det.

 

På hans egen premiär, efter tre års uppehåll från NHL , förlorade hans lag. Men Peter Forsberg utsågs till matchens bästa spelare. Tränaren Joe Sacco betygsatta Peter Forsberg med orden: ”Han var bättre än väntat, kanske rentav vår bästa spelare.”

 

Anja Pärssons chanser i den pågående Alpina VM har sågats av flera experter. Hur reagerar Anja Pärsson på detta? Genom att fortsätta köra sitt eget lopp och bli trea i kombinationen, störtlopp, slalom! Jag säger bara: Kanon, Anja!

 

Jag gillar verkligen, när verkligheten talar! Särskilt gillar jag när verkligheten går emot alla dem som i förväg sågar någons möjligheter att lyckas! Så jag säger bara, heja Peter Forsberg, heja Anja Pärsson.

 

Jag säger inte bara, heja till Peter Forsberg och Anja Pärsson. Jag säger det till alla som när på en dröm men som sågas av dem som tror sig veta bättre. Ge aldrig upp, det är trots allt ändå du som har ditt liv, gör ditt liv. Våga så kan till och med stjärnorna flyttas på himlavalvet!


Kommentarer
Postat av: Thomas

Nu missförstod du nog mig Ivan.

Jag ifrågasätter inte din semester i Oman, skulle själv vilja åka dit en vecka eller två.

Vad jag menade var att man inte får glömma att befolkningen i vissa länder lever under förtryck, sen spelar det ingen roll om det tex är Kuba, Thailand, Vietnam eller Oman man besöker.

Vad jag vill få fram är att man som turist inte får bländas av den fina fasaden men vill visa sina besökare från andra länder.



Hälsningar Thomas

2011-02-13 @ 15:33:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0