EN DIKT

Jag har haft en period då jag skrev dikter. Inspirationen till dikterna föddes i olika vardagssituationer. Min tanke har varit att ge ut dessa dikter i bokform, tillsammans med passande foton. Men jag har inte riktigt lyckats få till det för det gäller att få ner tryckkostnaderna så att jag har råd att ge ut det.

 

Här nedan kan du läsa en kort dikt. Håll till godo.

 

DET BÄSTA MED MÖRKRET

 

Även i det mörkaste mörkret

kan du tända ett ljus

och hitta vägen ut.

 

Nu finns det många

som vill göra mörkret

mörkare än det är.

 

Så glöm inte det bästa

med mörkret

att Du kan tända ett ljus

och hitta vägen ut.


Kommentarer
Postat av: ingrid asplund

det bästa med ord är att man kan plocka fram dem då när man behöver dem .. dina ord är för mig väldigt värdefulla dom ger mig näring och jag känner mig delaktig .. dom tänder ett ljus , stt ljus som brinner klart .

Satsa på att ge ut hela din blogg - många behöver tillgång till den .

2010-09-30 @ 11:22:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0