"Politiker skor sig på skattebetalarnas bekostnad"

Jag brukar ha som vana att publicera kommentarer till min blogg även när kommentarerna är kritiska. Samtidigt väljer jag att hoppa över påståenden som jag tycker är kränkande. Vad som är kränkande är högst personligt vilket självklart kan innebära att avsikten absolut inte behöver ha varit kränkande.

 

På min blogg gällande en studie/inspirations resa till London/Sutton fick jag en reaktion där avsändaren helt enkelt menar att resan skedde på skattebetalarnas bekostnad. En sådan kommentar behöver man självklart inte uppleva som kränkande, man kan helt enkelt rycka på axlarna och låta det passera.

 

Men om jag nu låter det passera då godtar jag åsikten som allenarådande i och med att det är en åsikt som inte så sällan slängs ut i olika diskussioner. Politiker skor sig på skattebetalarnas bekostnad.

 

Jag kan förstå reaktioner när olika system medvetet eller omedvetet utnyttjas. Det är inte bara att jag förstår, jag tycker att det är helt rätt, att granska och självklart rikta skarp kritik när sådant förekommer särskilt om den som utnyttjar systemet är politiker.

 

Samtidigt vill jag inte och kan inte acceptera att politiker av ren slentrian betraktas som människor som ständigt utnyttjar samhället på ”skattebetalarnas bekostnad”.

 

Jag tycker absolut att man skall granska och ha kritiska synpunkter på politiker, inte utifrån förutfattade meningar, myter, utan utifrån ren fakta. En sådan granskning är absolut inte kränkande.


Kommentarer
Postat av: Micke

Var inte menat som nåt kränkande..!



Men för oss vanliga dödliga ser det faktiskt ut som om många "där uppe" skor sig rejält på skattebetalarnas bekostnad...!



En liten studieresa är ju en droppe i havet..!



Ha de gött! :)



2011-10-24 @ 19:04:59
URL: http://guldkryckan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0