DE RIKTIGA HJÄLTARNA!

De senaste dagarna har nyheterna dominerats av al-Qaida ledaren Usama bin Ladins död i Pakistan. Jag tillhör inte dem som har jublat av glädje över den nyheten. Jag skulle heller sätt att Usama bin Ladin tagits till fånga levande och ställts inför en internationell domstol.

 

Hämnd har i historien alltid följts av hämnd. Det finns liksom aldrig något slut på det. Efter Usama bin Ladins död har det varit många spekulationer om han verkligen blev dödad eller om han fortfarande lever. I fredags bekräftade al-Qaida att Usama bin Ladin är död och att terroraktioner skall fortsätta.

 

Det finns självklart inga meningar med terroraktioner och inte heller några meningar med hämnd. Ändå hålls hatets rullband igång och oskyldiga människor faller praktiskt taget dagligen offer för det meningslösa våldet.

 

Jag blir samtidigt mörkrädd och arg, när människor som uppmanar till terroraktioner, som utför terroraktioner, inte så sällan med religionen som täckmantel, blir till hjältar.  En orätt rättfärdigar aldrig en annan orätt!

 

De riktiga hjältarna är de oskyldiga. De som väljer att inte ta till vapen. De som väljer att med lagliga medel kämpa för rätt och rättvisa. De riktiga hjältarna är de som inte låter hatet få det sista ordet! De riktiga hjältarna är de som låter barn vara barn och gör allt för att barnen skall kunna växa upp i kärlek utan hatets frö i sina hjärtan. De riktiga hjältarna är de som vågar gå emot ondskan och låter vapnen rosta sönder.


Kommentarer
Postat av: ingrid asplund

på mjölkpaketet läste jag idag



på bondgården hjälps alla åt

-kossorna,gräset,och solen



är det inte läge att vi lär av visdomsorden som sprids på våra mjölkpaket ? istället för att lära av dem som i religionens namn missbrukar vår värld

2011-05-08 @ 09:40:42
Postat av: Therese

Jag måste säga att jag verkligen uppskattar din blogg. Konstigt nog verkar jag inte kunna prenumerera på din blogg via BlogLovin' och jag undrar vad jag gör för fel. Är det någon annan som också har problem med det här?

2011-07-13 @ 08:50:42
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0