FÅR MAN SÄGA IDIOT?!

Idag flög det bara rent spontant ur mig ordet, idioter. Jag vet att man inte skall säga det. Nu sade jag inte det, jag tänkte det. Men nu skriver jag det, då är det lika mycket värt som att jag har sagt det. Fast det kanske räcker att bara tänka ordet idiot.

 

Ordet idiot är inget lämpligt uttryck, det är nedvärderande negativt! Ändå finns det tillfällen då det är svårt, närmast omöjligt att låta bli att tänka ordet.

 

Idag på morgonen var jag på väg till jobbet då bilen framför mig bromsade in med följd att även jag bromsade på den isiga vägen. Som väl var så höll jag ett bra avstånd och stannade en bit ifrån bilen framför. Efter ett tag kom meddelandet på radion att det var kö på E18 på grund av att en lastbil hade vält.

 

Efter att ha kört en omväg kom jag så småningom tillbak på E18, på motorvägen. Vägförhållandena var fortfarande samma som tidigare. Höger körfält var körbar medan vänster körfält var isigt och delviss moddigt. Vad är det som händer då. Jo, då kommer fartfenomenet som skall köra om alla och när den kört om mig, svänger fartfantomen in bilen i höger körfält med följd att all snömodd för ett kort ögonblick förmörkade min syn.

 

I ett sådant ögonblick kom ordet, idiot. Och då fick jag, i det ögonblicket, klart för mig vad ordet betydde för mig just då. Nämligen en person som fullständigt struntar i all hänsyn till sina medtrafikanter, som är beredd att riskera andras hälsa och liv bara man själv kommer fram så fort som möjligt.

 

Jag är sannerligen inte världens bästa barn vad det gäller att hålla hastigheten. Men en sak har jag lärt mig nämligen att anpassa körningen efter vägbanan och absolut inte riskera andras liv och hälsa.


Kommentarer
Postat av: ingrid

Du har satt helt korrekt etikett och tyvärr vimlar det av dessa etikettbärare på våra vägar .

Skyll inte på de äldre dom ger sig inte ut i väder som gårdagen.... nej det är mobiltelefonpratare , köra om , ligga nära , tryck på gasen ,sista minuten ,gårdagensfylla och helt intelligensbefriade personer just det --IDIOTER

2011-03-19 @ 07:20:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0