JAN BJÖRKLUND KAN VARA LUGN!

Idag var det Håkan Juholts (s) tur att äntra talarstolen i Almedalen. Håkan Juholt är en duktig talare. Han har förmågan att fånga åhörare. Men frågan är hur länge? Vad är det han säger?


För egen del upplever jag Håkan Juholt som en försäljare vars retorik och inledande charm jag skulle bli imponerad av men aldrig köpa något av! Helt enkelt för att retorik och charm är en sak medan verkligheten som får mig att lita på den som talar och lovar, någonting helt annat.


I och med att jag inte är en potentiell (s) väljare så spelar min åsikt troligen inte någon större roll i detta sammanhang. Men om även potentiella (s)-väljare delar min känsla, uppfattning då får Håkan Juholt och därmed socialdemokratin stora problem.


Jag kan inte låta bli att undra hur det kan vara möjligt att de flesta invandrare plötsligt mer eller mindre försvunnit från ledande (s)-poster sen Håkan Juholt  blivit vald som socialdemokraternas ledare. Tillfälligheter, kanske. Målmedvetet, det hoppas jag verkligen inte. Men verkligt, tydligen! Jag som inte röstar på (s) saknar Mona Sahlin. Inte lika rolig talare som Håkan Juholt men jag visste vad hon stod för!


Det avgörande i allt vad vi säger är vad det blir av det vi säger. Att det vi säger verkligen stämmer överens med verkligheten!


Vad Håkan Juholt målmedveten jobbar för är att bli statsminister. Det är självklart varje partiledares mål att göra så bra ifrån sig så att väljarna ger en förtroende att styra landet och då gärna i majoritet och inte i minoritet.


Det är nu några år kval till nästa val om inte höstens ageranden i riskdagen tvingar fram ett nytt val. Oavsett när valet infaller vet jag hur jag skall rösta så Jan Björklund (fp) kan vara lugn!

 


Kommentarer
Postat av: Sofia

Intressant blogg du har! Jag har kollat igenom några av dina andra inlägg och jag gillar vad jag ser :).

2011-07-11 @ 07:06:42
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0