JAG ÄLSKAR FILM.

Jag älskar film. Det skall helst vara komedi men jag ser även gärna filmer med spänning och verklighetsskildring.

 

Efter en lång arbetsdag återhämtar jag mig gärna med att se en film. Just i skrivandets stund är det Guldbaggeutdelning i TV1. Det är insatserna i 2010 års svenska filmer som lyfts fram och belönas.

 

Guldbaggeutdelningen är en liten hemmagjord Svensk Oscarsgala. Den är lite småtrevlig att titta på.

 

Jag upptäcker att det har gjorts många intressanta och bra svenska filmer under det gångna året. Jag har nog missat i stort sett dem alla.

 

Några vänner berättade häromdagen om Svinalängorna och det djupa intryck som filmen har gjort på dem.  Filmen blev tilldelad Guldbagge för bästa kvinnliga biroll och bästa regissör.

 

 Frågan är om jag skall gå på bio och se Svinalängorna eller om jag skall vänta tills den kommer på DVD.

 

Filmen Sebbe fick Guldbagge för bästa film. Jag har inte ens hört tala om filmen. Men visst blev jag intresserad av den ikväll.

 

Även om jag helt håller med om reklamslogan att film är bäst på bio så är det tyvärr ytterst sällan jag tar mig iväg till en biograf. Det är lätt och bekvämt att halvliggande på soffan, på den tid jag själv väljer och med den ljudvolym jag själv önskar, se en film.

 

Men visst kan jag längta efter att gå bio. Så jag får nog locka iväg min fru på en bra, spännande, allvarlig, rolig oemotståndlig film. Frågan är bara vad den filmen heter? Har någon ett bra förslag?


Kommentarer
Postat av: matilda

jag funderar på att gå å se på svinalängorna..vill du med då?? sen har jag en film här som jag tycker är helt klart sevärd flera ggr om

2011-01-25 @ 05:15:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0