DU HAR DEN BÄSTA FORTSÄTTNINGEN!

Det var riktigt skönt att få vakna idag, senare än vanligt, och se att allt är som det brukar vara. Fast vi nu skriver 2011 istället för 2010.

 

Dagen har format sig som en riktig skön avslappningsdag. Det är inte så ofta jag har sådana dagar. Det är egentligen väldigt dumt. Vilodagen är något som är lätt att glömma bort, fast det är med all säkerhet, den viktigaste dagen i ens liv.

 

När bilen töms på bensin stannar den. När kroppen töms på energi då håller vi ändå igång den. Fast risken är uppenbar att när kroppens energi går på lågvarv då orkar vi inte riktigt . Och så undrar vi varför det kan vara svårt för kroppen att slappna av exempelvis när vi skall till att sova.

 

I den relativt hårda rytm som finns i dagens samhälle är det livsnödvändigt med återhämtning.

 

Ibland lyckas jag rätt så bra med det. Men inte varje dag. Vari består min återhämtning? Jag tar femton minuters tupplur direkt när jag kommer hem från jobbet. Senare på kvällen tillsammans med min hustru tittar vi på en bra film.

 

Till återhämtningen hör fungerande relationer. I mitt liv är följande relationer viktiga och som alltid ger extra energi. Relationen till min fru, våra barn och barnbarn, några nära vänner och självklart min tro på Gud. En tro som jag ser som en naturlig, integrerad del av mitt liv.

 

Om jag nu skall ge någon form av tips i början av 2011 så skulle det vara följande:

Ta vara på livet, som en ny dag med nya möjligheter

 

Låt inte motgången, svårigheten få sista eller näst sista ordet.

 

Hitta varje dag stunder av återhämtning.

 

Vårda dina relationer så långt det beror på dig själv.

 

Öppna ögonen så att du även kan se möjligheterna och glädjen i livet. De finns alltid närmare än du någonsin tror!

 

Tappa inte modet!

 

Ge inte upp hoppet!

 

Det jag har skrivit här är bara en liten, mikroskopisk del av verkligheten. Du själv har den bästa fortsättningen!

 

Jag önskar dig en god fortsättning på det nya året som har börjat idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0