TA TID FÖR ATT LYSSNA PÅ DIG SJÄLV!

Jag skall erkänna att det är första gången idag som jag har svårt att formulera min blogg. Jag har påbörjat ett tema sen har jag strukit det och börjat om från början och strukit igen.

 

Det är kanske inte så dumt att vara oviss för att hitta rätt. När jag möter människor så är det inte så sällan som jag bli avkrävd ett svar.

 

Tidigare i mitt liv har svaren oftast varit självklara. Men med åren har jag upptäckt att självklara svar inte alltid är lösningen på olika typer av livsfrågor.

 

Det innebär inte att jag har blivit osäkrare utan snarare att jag har fått en större tilltro till att varje människa bär på ett svar inom sig själv. 

 

Samtidigt är jag medveten om, att det inte alltid självklart att hitta fram till svaret. Delvis på grund av andra människors självsäkra svar, delvis på grund av att vi har så bråttom att vi inte hinner lyssna in vad vi innerst inne tycker, tänker och vill!

 

Vad behöver jag göra när jag har svårt att formulera mig och bestämma mig för vad jag skall skriva?

 

Ta tid för mig själv! Ladda batteriet. Lyssna på god musik. Gå på en lång promenad eller varför inte sätta mig ner och spela ett spel på vår nyinköpta Playstation 3.


Kommentarer
Postat av: matilda

det är inte alltid lätt att hitta svaren själv..en liten knuff på vägen kan vara nödvändigt..men lite tid till något lugnt å sansat å samla tankarna funkar oftast

2010-09-13 @ 20:00:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0