DET ÄR INTE ALLA HJÄRTANS DAG IDAG!

Jag vet inte om du märkte det men Sverige stannade upp fem minuter idag eller i vilket fall som helst skulle det bli så enligt initiativtagaren till denna aktion.

 

Tanken med aktionen var att upplysa, ”alla dem som vill skrämma oss för invandrare, om allt det positiva som invandrare gör för Sverige” och hur Sverige skulle vara utan invandrare.

 

Jag själv fick en inbjudan att vara med, men jag skall vara helt uppriktigt, att när klockan var 14.00 då var jag så inne i mitt arbete att jag helt enkelt glömde bort denna aktion.

 

Frågan är vad vi själva betyder för någon annan i det vi säger och gör. Att betyda något för någon är av avgörande vikt för vår egen självkänsla.

 

När har vi sist sagt, ”det du gjorde, det gjorde du bra” till någon. När har vi sagt till någon att du har saknat personen i fråga om inte hon/han har varit närvarande på sitt jobb.

 

Ibland undrar jag om vi inte alldeles för snabbt glömmer bort att ge uppmuntran och beröm.

 

Av någon anledning så ligger det närmare till hands att kritisera, ifrågasätta och använda armbågarna för att skuffa undan någon.

 

Det är knappast alla hjärtans dag idag. Men du kanske kan överraska någon idag eller i helgen med att säga att det han/hon gör i sitt arbete, i sin familj, i sin vänkrets är av stor betydelse!


Kommentarer
Postat av: ingrid asplund

Ivan - jag har sagt det förut , din röst i vår värld behövs - lägg inte ner den --- inte ens fem minuter - kram

2010-09-16 @ 20:41:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0