JOHN LENNON

Jag skall avslöja något för min generation sensationellt, jag har aldrig varit någon direkt Beatlesfans. Jag vet inte riktigt varför. Jag gillar ju deras musik och har inte så sällan gnolat inombords på flera av deras låtar. Kanske kan det möjligtvis bero på att jag faktiskt aldrig haft någon särskilt musikalisk idol.

 

Jag har inte några speciella skivsamlingar av en specifik artist. Jag tror att jag i princip nästan alltid varit en musikalisk allätare. Jag kan till och med tycka att viss hårdrocksmusik sitter riktigt bra att lyssna på!

 

Idag skulle den förre Beatlesmedlemmen John Lennon fyllt 70-år. Om någon, så om honom skulle man utan tvekan kunna tillägga, den legendariske John Lennon. För vem minns inte honom. Hans helhjärtade fredsengagemang, som fick amerikanska FBI att registrera hans fingeravtryck, hans Yoko Ono och självklart hans musik och sång.

 

Jag hörde i Sveriges Radio att det fingeravtryck som FBI haft i sitt register är nu ute till försäljning genom en auktionsfirma för 100 000 dollar. FBI påstår att fingeravtrycket är deras så de vill stoppa försäljningen.

 

Det var den 8:e december 1980 som John Lennon sköts ihjäl med flera skott utanför sin bostad i New York av en psykiskt sjuk beundrare som nu avtjänar livstids fängelse.

 

Dagen till ära kan du här nedan läsa några citatet som lär har kommit från John Lennon och som oavsett vad man tycker om honom är tänkvärda ord.

 

”När apor kan spela piano, varför skulle då inte människor sjunga till”

 

”Jag tänker inte ändra mitt utseende eller sättet jag känner mig för att överensstämma med något. Jag har alltid varit udda hela mitt liv och måste leva med det. Jag är just en sådan person.”

 

”Kärlek är som en blomma, ge den tid så kommer den att växa.”

 

”Kärleken är ett löfte, kärleken är en gåva, när du en gång har fått den så glömmer du den aldrig, låt den aldrig försvinna.”

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0