SMS:a ”VÄRME” på nummer 72930

Media är varje dag fylld med annonser av alla de olika slag. Jag tillhör dem som ytterst sällan reagerar eller berörs av annonser. Jag tillhör även dem som tycker att annonser sällan ger önskat resultat. Under årens lopp har jag fått många mothugg gällande dessa åsikter.

 

Men ärligt talat hur ofta berörs vi av en annons? Om en annons trots allt berör mig så handlar det uteslutande om sådant som jag har gått och funderat över att köpa.

 

Idag hände något i Västerås som ingen annons kan ersätta. Västerås Stadsmission placerade ut 30 sängar på stan. Bredvid sängen fanns ett sängbord, en lampa och en bok. Målet var att fästa uppmärksamheten på de 300 västeråsare som är hemlösa. Många har inte en säng att lägga sig i när natten kommer.

 

Med denna aktion ville Västerås Stadsmission uppmärksamma beslutsfattarna på problemet och att de skall tänka på ett nytt sätt så att de hemlösas situation kan lösas!

 

Genom att SMS:a ”Värme” på nummer 72930 kan man skänka 30 kronor till Västerås Stadsmission. Hoppsan nu har jag själv gjort en annons i en blogg. Detta är för något som jag tycker är behjärtansvärt och som helt och hållet går till Västerås Stadsmissions verksamhet.

 

Sen är det klart att 30 kronor per SMS inte löser de hemlösas situation men det kan bidra till att göra den bättre.

 

De hemlösas situation löses genom samverkan av alla positiva krafter samt av politiker som vågar tänka utanför ramen!

 

Jag kan bara hoppas att de 30 sängarna fungerar som en nödvändig väckarklocka att nu är det verkligen dags att inte bara utreda utan också handla!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0