GOTT NYTT ÅR – MAGISKT ELLER BARA VANLIGT!

Det smäller lite då och då. Det är smällare som låter. Några timmar kvar till midnatt. 2010 blir helt och hållet historia och 2011 tar sin början.

 

Jag vet inte hur det kommer sig men årsskiften väckte någon form av magisk känsla inom mig när jag var yngre. Det var nästan som att jag själv var helt övertygad om att när det gamla året tar slut då börjar det sannerligen något helt nytt.

 

Idag har nyårets inträde inte samma magiska betydelse. En siffra ersätts av en annan siffra. En dag följs av en dag med ett annat datum, ett annat årtal. Konsekvenserna av mitt sätt att leva livet på följer med mig oavsett dag och årtal.

 

Inför ett nytt år avlägger en del av oss löften. Vi vässar våra föresatser. Vi skissar upp önskade förändringar. Vi tänker oss att nu skall det sannerligen bli något nytt. När det sen har gått några veckor, några månader av det nya året och förändringen har uteblivit, förväntningarna har inte uppfyllts då kommer också besvikelsen.

 

I stället för att se just årsskiften som något magiskt, som något som är starskottet för något nytt, ser jag varje dag som en ny gåva med nya möjligheter!

 

Varje dag kan jag fortsätta på den väg jag går, liksom jag kan göra en omstart eller helt radikalt förändra det som behöver förändras. För i allt det som händer, har jag alltid mig själv med mig! Det finns alltid saker som jag kan påverka och förändra liksom det finns saker som jag själv inte kan förändra!

 

Ibland är det så lätt att tappa modet för att saker och ting inte har blivit som vi har önskat. Men genom att fånga dagen som den är, hittar vi modet att ständigt våga komma igen!

 

Åren kommer, åren går

dagarna avlöser varandra

varje dag är en gåva

som du får

för att leva ditt liv.

Dagen som har varit

 har format dig.

Dagen som är inne

kan förverkliga din dröm

Dagen som kommer ger

hopp om nya möjligheter

att utforska, ta vara på

och förändra!

 

Men det är alltid dagen som

är inne som är just det ögonblick

du andas och lever.

Ta vara på dagen, ditt andetag

ditt liv.

För det är här och nu

som du formar det du inte har

sett, men trots allt ändå

hoppas på händer!

 

GOTT NYTT ÅR –

 magiskt eller bara vanligt –

men alldeles öppet med helt oskrivna blad.

ÖNSKAR JAG DIG

DET ALLRA BÄSTA

MED KÄRLEK OCH VÄRME!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0