FOTBOLLENS SILLYSÄSONG ÄR STRAX ÖVER TACK OCH LOV FÖR DET!

Vecka efter vecka kommer fotbollsligorna i Europa igång. Nu i helgen kör Holländska och Franska ligan igång och det dröjer inte länge innan Premier league, La liga, Serie A kommer igång. Jag är fotbollsfantast från födseln. I och med att jag är född i Budapest, Ungern så är mitt favoritlag detsamma som under barndomen nämligen MTK Budapest FC, ett lag som ofta tillhör de främsta i den ungerska ligan. Nu är den ungerska ligan inte precis den mest intressanta ligan i Europa men MTK Budapest har börjat serien med seger och det bådar gott. I dagarna har 17-åriga MTK-fostrade Adorján Kristián  tecknat treårig kontrakt med Liverpool. Men vem i all sin dar bryr sig om Adorján Kirstián idag? Det namn som har valsat runt mest i pressen i sommar är Zlatan Ibrahimovic. Hoppas att han låter bli att läsa tidningarnas sportsidor. Ena dagen vill inte Barcelona ha honom kvar, andra dagen vill Barcelona absolut ha honom kvar. Ena dagen är han placerad i Chelsea, andra dagen i Milan, tredje dagen Manchester City sen återigen tillbaka i Barcelona. Zlatan har utan tvekan varit sommarens ledande seriefigur även om Kim Källström också har konkurerat vissa dagar med att flytta till Turkiet för att han inte längre är önskvärd i Lyon. Informationen journalisterna förmedlar om flyttrykten är alltid hämtade från en källa inom klubben, ibland undrar jag om den källan är självaste vaktmästaren eller spelarens agent som vill hålla spelarens status uppe, för gissningarna verkar inte direkt komma från klubbarnas absoluta innersta krets.

För egen del tycker jag inte att Zlatan Ibrahimovic behöver någon form av statusuppehållande reklam. Man får tycka vad man vill om honom så är han i min mening en av världens absolut bästa, mest begåvade fotbollspelare och vi skall vara oerhört stolta över att han är svensk!

Sen får Zlatan, Kim Källström, ha överseende med att den spelare som jag i dagsläget håller tummarna allra mest för är Emir Bajrami. Jag hoppas innerligt att Emir Bajrami från Köping nu i Twente kommer att ta en ordinarie plats i Svenska landslaget för han är en bolltrollare av en sällsynt bra klass! Tack och lov att

sillysängongen snart är över! Men tänk om Zlatan ändå hamnar i Milan. Det tror jag inte för jag vill att han skall vara kvar i Barcelona för jag faktiskt hejar på dem också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0