ULF BRUNNBERG och MANSKANALEN!

Jag läste i Aftonbladet att skådespelaren Ulf Brunnberg vill starta en tv kanal för män. Aftonbladet citerar människor som man kallar för Tv-eliten, vilka sågar Ulf Brunnberg vid fotknölarna. Han kallas för ”extremt mossig”, ”dumjävel” och ”gammal farbror”.

 

Enligt Aftonbladet kallar Paolo Roberto, reaktionerna mot Ulf Brunnbergs idé för ren ”manshat.” Åter samma tidning citerar Gry Forsell som tycker att Ulf Brunnberg är ”en konservativ gammal surgubbe” men samtidigt tycker att Ulf Brunnberg skall testa det hela. ”Det är roligt att någon sticker ut och är provokativ.”

 

Det mest intressanta med Aftonbladets artikel är att det säger ingenting om hur Ulf Brunnberg har tänkt att manskanalen skall vara. Enligt min mening är det innehållet, vilka som skall arbeta där samt behovet av en sådan kanal, som är det intressanta.

 

Jag har svårt att tro att Ulf Brunnberg med manskanalen skulle mena att det är enbart män som skall arbeta där. Jag skulle tro att det handlar mera om att få en Tv-kanal som bättre speglar männens frågor, situation, än de nuvarande kanalerna.

 

Förslag om förändringar bottnar i regel i någon form av missnöje. I stället för att såga ett förslag borde man lyssna på det utan att i förväg värdera och döma ut det. Samtidigt som man lyssnar på Ulf Brunnbergs idé bör de befintliga TV-kanalerna ställa sig frågan vilka målgrupper de har och hur de möter deras behov, oavsett om det handlar om män, kvinnor eller barn.

 

Yttrandefriheten gäller alla även dem vars åsikter en viss ”elit” inte anser passa in. Det intressanta för mig är inte vad ”eliten” tycker utan vad TV-tittarna i allmänhet tycker om Ulf Brunnbergs idé.

 

Alla som arbetar med media, så även alla vi som arbetar i idéburna rörelser, borde vara medvetna om att det är lätt hänt att fastna i en tunnel, bli så upptagen av sina egna frågor som man har sysslat med i åratal att det är lätt att glömma bort verkligheten långt utöver det man själv sysslar med!

 

Om Ulf Brunnbergs idé skall genomföras eller inte, det tar jag i dagsläget inte ställning till på grund av att jag inte har den blekaste aning om hur denna manskanal är tänkt och om det verkligen skulle finnas behov av den! Jag tycker att det är mycket bra att Ulf Brunnberg rör om i sandlådan och skapar debatt!

 

 

Vad tycker du?


Kommentarer
Postat av: Micke

Kan väl vara nice med nåt som inte är styrt av feministmaffian för en gång skull ;)



2011-09-11 @ 19:01:45
URL: http://guldkryckan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0