LITE FÖRSMAK AV VÅREN!

Jag har nog skrivit tidigare att jag tillhör dem som är nöjd med vintern som har varit. Det enda jag kunde vara utan är de isiga vägarna.  Jag föredrar snö istället för slask, så jag är tacksam för att det är snön som har dominerat denna vinter.


Men nu i mitten av mars längtar jag verkligen efter våren. Jag vill se den första snödroppen. Jag vill se vandringsfåglarna flytta tillbaka till Sverige. Jag vill kunna ge mig ut i skogen på en raskpromenad utan att sjunka ner i snön eller bli genomblöt och kladdig av lera.

 

Nu när gradtalet har pendlat över på plussidan på dagarna så passar jag på och hälsar våren välkommen fast snödroppen lyser med sin frånvaro i Köping och flyttfåglarna ännu inte har återvänt.

 

Ändå har jag sett flera flyttfåglar i år än vanligt, inte i Sverige förstås utan på semesterresan, i Oman.


 

Så jag tänker här nedan bjuda på några fågelbilder som jag hoppas kan bli ett förebud om den vår som snart trots allt skall komma. Varsågod och njut!








Samtliga Foton: Iván Czitrom (c)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0