LEKLUST!

Om en vecka avgörs valet till riksdag, kommun och landsting. Idag blir min blogg politiskt fri. Jag tänkte roa mig själv med att uppmärksamma några annorlunda rekord, tävlingar.

 

För en vecka sedan blev Johan Espenkrona från Sjöbo och Maria Blåstrand från Ystad i var sin klass världsmästare i halmbalsrullning på en 40 meter lång bana. Halmbalarna väger 300 kilo för herrarna och 150 kilo för damerna. Hu jeda mej det är nog ingen tävling för mig.

 

I april gjorde två Strömsundsungdomar ett projektarbete då de under Guinness World Records kontroll satte världsrekord i den påhittade grenen att klistra 7,2 gånger 7,2 centimeter stora, gula postitlappar på en människokropp. Pojkarna lyckades fästa 286 klisterlappar. Kanske någon kan slå detta rekord här i Köping.

 

Om någon funderar på vad man skall hitta på för roligt på en gemenskapsskapande arbetskonferens så är yxkastning något att rekommendera om man nu får tro internet sidan aktiviteter.se. Där läser jag nämligen att yxkastning kan för de flesta vara ”en helt ny men mycket uppskattad upplevelse som om man gör det i grupp kan leda till att alla svetsas samman och det i sin tur gör att stämningen i gruppen blir bättre även på längre sikt.” I mitt stilla sinne tänker jag mig att säkerhetsavstånden måste vara stora så att man inte riskerar att åka hem med en man mindre i gruppen.

 

Vad är nu syftet med dagens blogg? Ingenting annat än att det kanske fick dig att le en smula eller till och med lockat fram leklusten att göra något du inte har gjort på länge och helt enkelt ha riktigt, riktigt roligt utan att det är nödvändigt att prestera något!

 

Om en stund skall min fru och jag testa att spela ett spel på Playstation3. Jag trodde aldrig att vi skulle skaffa det. Men jag lyckades skylla på barnbarnen så nu har vi det och leklusten finns där!


Kommentarer
Postat av: matilda

får jag oxå komma å leka på playstation? :P

2010-09-12 @ 20:06:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0