JAG LYFTER PÅ HATTEN FÖR EN 19-åring!

I Köpings kommun finns det en 19-årig Centerpartist som jag har haft förmånen att delta i två debatter med, denna vecka. För 19-åringen var dessa debatter debut i offentliga debattsammanhang.

 

Den första debatten var en alkoholpolitisk debatt och den andra debatten var en allmänpolitisk debatt i en högstadieskola i Köping.

 

Jag är glad över att en 19 åring med liv och lust engagerar sig i politiken. Partiernas listor toppas ofta av äldre personer som exempelvis mig själv. Erfarenhet skall man inte förakta.

 

Men man skall inte heller förakta ungdomen. Vid båda dessa tillfällen blev 19-åringen rejält påhoppad från majoritetens sida. Hans upplevelse och erfarenheter godtogs inte.

 

Jag tycker att sådant är förvånande. Man behöver självklart inte dela varandras politiska uppfattningar. Att ideologin skiljer sig åt, det hör politiken till.

 

Men när en 19-åring upplever att det förekommer för mycket alkohol på en skolavslutning då tycker jag att han skall tas på djupaste allvar!

 

Jag lyfter på hatten för 19-åringen, hans frimodighet, ärlighet och önskar honom lycka till i valkampanjandet fast vi företräder olika partier men inom samma allians!

 

 


Kommentarer
Postat av: ingrid asplund

Ivan , jag är så stolt över att du- min partiordförare- träder fram och ser en ungcenter företrädare som vågar träda fram med sitt budskap ---- SE KÖpingsungdomarna som har hamnat i missbrukarfällan ----

Välkomna alla som stödjer hans budskap -alla som stödjer folkpartiets budskap . Alla måste vi hjälpas åt och våga agera mot missbruk !



2010-09-12 @ 14:46:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0