JAG ÄR UPPRÖRD!

Häromveckan var jag förbannad och idag är jag upprörd. Jag börjar fundera på hur jag har det. Jag kan lugna er som läser min blogg att dessa utryck i mitt fall är helt sunda.

 

Jag tycker att det är viktigt att vi tar ställning och vågar stå för vårt ställningstagande. Vad som gör mig upprörd kan du läsa här nedan.

 

Nu har pastor Terry Jones från Gainesville i Florida, USA blivit känd över hela världen. Hans kyrka som har ett femtiotal medlemmar planerar att den 11 september bränna 200 hundra exemplar av Koranen. Pastorn uppger att det är viktigt att man måste ”förr eller senare säga nej till radikal islam” och han tycker att han har med hänvisning till det som hände den 11:e september rätt att bränna Koranen.

 

Jag är minst sagt upprörd och jag undrar vad är målet och meningen med ett sådant agerande? Vad blir konsekvensen av att en liten kyrka i Florida bränner koranen och på det sättet kränker miljontals människor världen över?

 

Jag undrar hur pastorn skulle reagera om samma saker skulle planeras gällande Bibeln. Jag skulle tro att pastorn skulle känna sig otroligt, oerhört djupt kränkt.

 

Det som tröstar mig är att Kristna, Judiska och Islamiska ledare i USA tillsammans har tagit tydligt och bestämt avstånd från pastor Terry Jones planer.

 

Idag har även USA:s president Barack Obama fördömt pastorns planer på att bränna Koranen.

 

Som pastor borde Terry Jones från Gainesville veta att den enda som tjänar på att bemöta onda handlingar med onda handlingar är ondskan själv! Hatet blir djupare, avstånden blir större och hämnden blir vassare. Ondskans spiral känner inga gränser!

 

Det senaste jag hörde i ärendet var att om president Barack Obama ber församlingen att stoppa bokbålet, då kommer kanske det hela att ställas in.

 

Jag hoppas innerligt att pastorn och hans församling tar sitt förnuft till fånga och avstår från sin vansinnigt dumma, kränkande handling.


Kommentarer
Postat av: ingrid asplund

Jag delar din ilska , nu lär bålet ha avblåsts och även det planerade bygget av moske på platsen av 11 sept attacken .



Slipper vi nu även att se stenkastning till döds , flaggbränning och dödsstraff av oliktänkande så kanske vi kan ägna oss åt att stödja dem som vill se en jämnlik värld.

2010-09-10 @ 07:57:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0