GÖR INTE SVERIGEDEMOKRATERNA TILL MARTYRER.

Mitt på dagen idag blev ett möte med Sverigedemokraterna i Jönköping störd av mot demonstrerade ungdomar. Det är inte första gången som Sverigedemokraternas möten störs. Jag tycker att det är beklagligt. Det sämsta sättet att bemöta Sverigedemokraterna är att ge dem uppmärksamhet genom att attackera dem.

 

Sverigedemokraterna är ett registrerat parti som har representanter i flera kommuner och som nu har siktet inställt på Sveriges riksdag. Att attackerar dem är att använda sig av metoder som inte är värdiga en demokrati.

 

Den som vinner mest av att de attackeras är Sverigedemokraterna själva som kan framställa sig som förföljda och inte tillåtna i sitt eget land. Attacker riskerar att skapa martyrer av en grupp människor som ser invandringen som det största hotet mot det svenska samhällets välfärd och bestånd.

 

Själv delar jag inte Sverigedemokraternas människosyn och politiska utspel. Men i en demokrati är det deras rätt att uttrycka sina åsikter.

 

Det är också viktigt att de etablerade partierna ställer sig frågan vad det är som gör att Sverigedemokraterna under de senaste åren har vunnit mark i Sverige och enligt opinionsundersökningar är på väg in i Sveriges riksdag.

 

För egen del tror jag att det bästa sättet att gå emot Sverigedemokraterna inte är att attackera dem eller blunda för deras existens, utan det bästa sättet är att vara saklig, tydlig, trovärdig i vår egen argumentation så att de som överväger att rösta på dem kan se skillnaderna.

 

Gör inte Sverigedemokraterna till martyrer det förtjänar de inte!

 

Ett Sverige där Sverigedemokraterna får något att säga till om är ett Sverige med kyla, ökad segregering och ökade risker för konflikter.

 

Låt Sverigedemokraterna hålla sina möten, föra ut sitt budskap, men håll dem med din röst utanför Sveriges riksdag!


Kommentarer
Postat av: Tina

Bra inlägg !!

Läs gärna min blogg och mina funderingar i inlägget "Valet i politiken"

2010-09-08 @ 21:47:15
URL: http://tinezza.blogg.se/
Postat av: ingrid asplund

Jag delar helt dina tankar - och jag tror att det är så många som ser det såhär -----

Snälla - Snälla ut med detta som insändare !!!!

2010-09-09 @ 07:51:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0