DE VINSTUTLOVANDE MEJLEN.

Varje dag får jag flertal mejl där jag antingen inbjuds till att vinna en viss summa pengar till handpenning på min nya bostad, eller ett minne för livet, eller iPhone 4, iPad eller en iMac.

 

Jag tilltalas med ord som Hej Iván eller till och med som Kära Iván. Jag har även varit med att vara utvald som den 1 miljonte besökaren på hemsida med utlovad vinst, oftast en telefon.

 

Jag skall villigt erkänna att en iPhone 4 eller varför inte en iMac lockar mig till att gå med i tävlingen särskilt när jag får veta att vi är bara några stycken som är kvar i en tävling som jag överhuvudtaget inte ens anmält mig till.

 

Det intressanta är att när det står klart att jag har vunnit så kommer jag till en sida där jag får svara på en rad frågor där varje fråga är knuten till någon firma som vill att jag skall köpa eller prenumerera på deras produkt.  

 

Jag har vid flertal tillfällen spärrat adresserna som sänder denna typ av mejl men lika fullt så kommer de gång på gång igen. Skräppost filtreringen hjälper inte.

 

Jag är utan tvekan trött på dessa falska vinstutlovande erbjudanden vars enda syfte är att jag skall beställa något. Om detta uppfattas som gnäll så gnäller jag gärna. Kan jag gnälla så högt att jag slipper dessa mejl då har jag vunnit högsta vinsten. Nu tror jag förstås inte på att detta hjälper men utan tvekan känns det bra att gnälla lite. Jag har trots allt ännu inte fått mitt ”Gnällfri värld band” än.

 

Sen är det klart, skulle jag i slutändan vinna en Iphone4 eller en iMac så skulle jag utan gnäll ta emot den med glädje. Ha ha ha.


Kommentarer
Postat av: ingrid asplund

du är inte ensam



bara att ge dem sitt födelsedatum och kontonr så skulle ett miljonarv från London trilla in -- det kom för ca 14 dagar sedan. Finns det så dumma människor som går på något sådant. ? !

2010-09-30 @ 13:08:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0