ANTAR DU UTMANINGEN?

Jag kommer troligen imorgon få ett ”gnällfrivärld-armband” på posten. Efter 21 ”gnällfria dagar” kommer jag få ett diplom. Jag undrar hur i hela världen jag kommer att klara 21 dagar i rad utan att gnälla det minsta. Jag kommer ju inte att befinna mig på en öde ö utan bilar, köer, retsamma kommentarer, skattemyndigheten, försäkringskassan bara för att räkna upp sådant som kan vara möjligt att gnälla på.

 

Nu har jag själv i och för sig inte några kontakter med vare sig skattemyndigheten eller försäkringskassan.

 

Men min yngsta dotter har nu i en och halv månad väntat på föräldrapenning som inte kommer på grund av att försäkringskassan inte har kunnat bestämma hennes årsinkomst! Det skall bli intressant att se hur lång tid det kommer att ta för dem att bestämma sig.

 

Fast allt är väl inte gnäll! Man måste ändå kunna säga ifrån när något är orätt. Det kommer jag för egen del aldrig att sluta med!

 

Vad är då gnäll? En definition skulle kunna vara att klaga i onödan, särskilt på ett irriterande sätt? Med andra ord så har inte klagomålet förankring i verkligheten utan det handlar helt enkelt om en överdriven rektion, känslighet.

 

Även om jag inte vill gnälla, så tror jag att det kommer att ta sin tid innan jag kommer upp i 21 gnällfria dagar i rad. Sen undrar jag vem som kommer att bedöma om jag gnäller eller inte?

 

Visste du att på internet finns en sida som har namnet: gnallspik. se


Sidan presenterar sig själv med följande rader: ”Visst är det skönt att gnälla ibland!? Ja, du har kommit helt rätt. Du är trött på hur grannarna beter sig i tvättstugan? Trött på beteenden i trafiken? Trött på dåliga TV-program? Gnällig polare eller kollega? Hänvisa dem hit! Säg gnallspik.se till dem. Här kan man gnälla om allt utan att registrera sig. Du kan även läsa andras gnäll”

 

När jag idag tittade på sidan så var det sista gnället daterad den 24:e juli. Det tycker jag lät hoppfullt för sen dess har det gått 2 månader och tre dagar utan något gnäll på den sidan.

 

Detta uppmuntrar mig till att klara de där 21 dagarna utan gnäll och sen fortsätta av bara farten.  Fast det går säkert åt en hel del träningsdagar. Är det någon som vill anta utmaningen?


Kommentarer
Postat av: ingrid asplund

vem vill inte anta den utmaningen -med eller utan gnällband - ?

ett bra tips om hjälp på vägen kan den få som kommer och lyssnar den 16 okt kl 10 .30 Folkets hus " ingenting är omöjligt ,det gäller bara att komma på hur man skall gå till väga "!

2010-09-28 @ 09:07:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0