TOMAS BODSTRÖM (s) och SPELBOLAGET LADBROKES

Gruppledarna i riksdagen har nu kommit överens om att Tomas Bodström (s) ansökan om ledighet från riksdagens arbete skulle avslås.  Enligt talmannen Per Westerberg motiveras avslaget så här: ”Gruppledarna har uppfattningen att ledigheten ej ska beviljas, då huvuddelen av den aktuella ledigheten inte avser föräldraledighet med föräldrapenning. Partiell ledighet kan ej beviljas och därför går ledigheten utanför den praxis som tillämpas”

 

Jag har vid något tillfälle i samband med vädjan i ett enskilt ärende träffat Tomas Bodström (s) i Rosenbad i hans egenskap som dåvarande justitieminister. Jag uppfattade Tomas Bodström som en mycket korrekt person med stor lyhördhet i det ärende som presenterades för honom.

 

De senaste fyra åren har Tomas Bodström verkat i opposition. Han har blivit författare till några kriminalromaner. Jag har inte läst någon av de böckerna så jag kan inte uttala mig om hans egenskaper som författare.

 

Som jag tänker mig har Tomas Bodström nu ställts inför ett av sitt livs svåraste beslut. Skall han vara kvar i USA hos sin familj eller skall han följa deras vilja som har valt honom som sin representant i Sveriges Riksdag.

 

Utan tvekan är detta ett delikat och svårt val. För egen del skulle jag inte bli det minsta överraskad om Tomas Bodström väljer familjen. Jag skulle tro att väljarna skulle förstå honom. Men kommer väljarna att förstå honom om han väljer bort familjen och kommer Tomas Bodström och hans familj må bra av det?

 

Enligt Dagens Nyheters nätuppulaga har spelbolaget Ladbrokes satt oddset på 1,50 gånger pengarna för den som tror att Bodström inte kommer hem till Sverige och riksdagen. Den som tror att han kommer hem till Sverige för att fullgöra sitt uppdrag i riksdagen får 2,40 gånger pengarna.

 

För egen del tycker jag att det är totalt osmakligt att slå vad om en händelse som absolut är djupt personligt och som ägs av Tomas Bodström och hans familj och inte av ett spelbolags lust att tjäna pengar!  Även en offentlig person måste kunna ha rätt till privat liv.

Kommentarer
Postat av: Thomas

"Även en offentlig person måste kunna ha rätt till privat liv."



Det håller jag med dig om Ivan, men det komiska när det handlar om Tomas Bodström är ju hans syn på integritet.

Vi har väl alla hört talas om uttrycket "Bodströmssamhället"..



Mvh Thomas

2010-10-15 @ 13:29:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0