RENSA TANKARNA!

Häromdagen sa någon till mig att jag var intellektuell. Hoppsan tänkte jag, tänk om du bara visste vad jag läser på kvällarna.

 

När jag kom till Sverige kunde jag bara några få ord på svenska som min pappa lärde mig i bilen på vägen till Sverige. De få orden räckte inte särskilt långt. Bland det som jag var intresserad av som 18-åring var sport och serier.

 

Jag satt ofta i min fars frisersalong i Jönköping och läste Jönköpings Postens sportsidor.  Andra tidningar som var intressanta var serietidningarna. Lite överdrivet skulle jag kunna säga att jag lärde mig svenska delvis genom att läsa sportsidor och serietidningar.  

 

Nu kommer jag fram till vad jag fortfarande läser på kvällarna. Utöver några ord ur Bibeln blir det 91-an Karlsson. Varför jag läser den tidningen? För den innehåller inte något som får mina tankar att komma igång snarare tvärtom – 91:ans humoristiska sidor rensar mitt huvud från tankar och får mig att bli avslappad.

 

Jag tror att vi alla behöver humorn att koppla av med. Sen är det förstås så att olika humor passar olika människor. Vi gillar inte samma saker, uppskattar inte samma saker och vi skrattar över olika saker.  Men en sak är säker, vi kan aldrig skratta för mycket!


Observera, 91:an sponsrar inte min blogg!


Kommentarer
Postat av: tina

Ha ha ha Jag glömmer inte när jag var på ett besök hos doktorn (kvinnoklinik) och alla i väntrummet satt och läste Damtidningar och jag Kalle Anka ha ha ha Det bästa som finns är serietidningar :))

2010-10-20 @ 00:27:37
URL: http://tinezza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0