ÖNSKEBRUNNEN

Tro mig hur tokigt det än låter så har jag faktiskt någon gång i mitt liv slängt en slant i en så kallad önskebrunn, blundat och önskat mig något. Kanske har även du gjort det någon gång.

Jag kom att tänka på första raderna i en gammal Sven Ingvars låt vars text är så här:

 

”Släng en slant uti brunnen och önska dig någonting.

Tänk på något speciellt, som du vill ha.

Släng en slant uti brunnen, kanske just din dröm slår in.

Tja, kan hända den blir verklighet idag!”                                                               

 

Om jag nu har räknat rätt så skriver jag min 100:e blogg idag. Jag är minst sagt förvånad och samtidig glad. Förvånad, för det dröjde drygt år efter att jag första gången bestämde mig för att jag skulle skriva en blogg som mitt verkliga bloggande kom igång.

 

Glad för att jag tycker att det är roligt att skriva och dela med mig tankar och förhoppningsvis även få reaktioner på det skrivna.

 

Detta att komma igång är inte alltid det lättaste. I dagarna kom jag igång med något som jag hoppas att jag kan hålla i på samma sätt som med bloggandet. Jag har börjat träna på gym. Jag fick nämligen för mig att jag har en hel del att ta ur banken. Jag menar då min kropp där muskelresurserna varit högst vilande den mesta av min levnadstid.

 

Men nu är det dags att förvandla fettet, som har lagt sig på runt magen, till muskler. Jag har börjat en hel del gånger tidigare men inte fullföljt. Anledningen att jag inte fullföljt var att så fort det har tagit emot så har jag känt efter och då upptäckte jag att jag har ont lite här och där och det var ju knappast nyttigt för min kropp.  Jag hade ju lärt mig att man skall lyssna på sin kropp.

 

Men frågan är om inte detta med att lyssna på kroppen gick till överdrift när jag gav upp träningen så fort benhinnan gjort sig uppmärksam på att den gjorde ont.  Och benhinnan, den gör sig oftast påmind hos mig när jag otränad sätter igång och tror mig bli maratonlöpare. Jag som knappt tar mig runt tre kilometer.

 

Så om jag nu skall önska mig något så får det bli att jag blir uthållig med min träning för jag kommer inte träna för träningens skulle utan för livets skull. Och när jag gör något för livets skull då är det värt att hålla igång!

 

Någon slant slänger jag inte i brunnen men jag hoppas att min önskan om uthållighet och fortsatt träning ändå går i uppfyllelse!


Kommentarer
Postat av: ingrid asplund

eftersom jag hoppade på ditt chokoladrecept -doch utan vatten så blir följden att jag måste ta detta som kompensation . Jag skall börja cykla på vår motionscykel !!

2010-11-05 @ 16:56:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0