AFTONBLADET och MAGAZIN24.se

Jag lade märke till på nätet igår att Aftonbladet hade en artikel med Drottning Silvia. Rubriken var Drottning Silvia talar ut i en exklusiv intervju! Intressant tänkte jag, att få höra Drottningens reaktion på den så kallade skandalboken om hennes man, Kungen.  I artikeln fanns det en enda mening från Drottningen, så var det med den exklusiva intervjun. För övrigt innehåll artikeln hänvisningar av olika slag.

 

Jag undrar ibland om vissa tidningsmakare tror att vi läsare är helt utan förstånd.  Rubrikerna stämmer sällan helt överens med innehållet i artikeln. Jag förstår att man måste locka läsare till artikeln därför blir rubrikerna mer spetsade.

 

Jag märker själv att om jag har en intressant rubrik på min blogg då är det fler som läser bloggen än om jag har en rubrik som är relativt allmänt hållen. Men innehållet i bloggen skall självklart stämma överens med rubriken.

 

Nu är inte min blogg beroende av några intäkter. Jag har ingen reklam knuten till min blogg. Jag vet inte ens hur jag skall sprida den på olika sökmotorer så att flera personer kan komma åt bloggens innehåll.

 

En tidning måste sälja, vara kommersiellt gångbar för att tidningens ägare skall vara nöjda. I vissa lägen tror jag det kan vara en nackdel.

 

Det är intressant att se hur tidningen Metro, som visserligen enligt min mening inte är särskilt läsvärd, har lyckats med att vara en gratistidning som idag finns inte bara i Sveriges större städer utan också kan hittas ute i andra delar av Europa.

 

I Västra Mälardalen dit Köping räknas har vi Magazin24.se en gratis tidning som utkommer en gång i veckan men som samtidigt förnyar sig varje dag på nätet med ständigt aktuella nyheter. Oftast är nyheterna korta men det händer att det i tidningen förekommer artiklar med större djup och intresse.

 

Med sin lilla redaktion har Magazin24.se höga ambitioner. Jag gillar den ambitionen och inriktningen att varje vecka göra en ännu bättre tidning. Jag är övertygad om att Magazin24.se aldrig skulle publicera en artikel med Drottning Silvia som en exklusiv artikel där drottningen enbart säger en enda mening!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0