ATT STUDERA ÄR EN RÄTTIGHET!!!

Jag har under detta år haft förmånen att studera KBT på universitetsnivå. Jag är idag väldigt tacksam för att jag inte bor i Storbritannien och att jag inte är universitetsstuderande där. Enligt dagens eko beslutade parlamentet i London idag att höja studieavgiften från 30 000 svenska kronor till 90 000 svenska kronor. Det är minst sagt fruktansvärt! I sådana här sammanhang undrar jag vad politikerna egentligen tänker eller om de överhuvudtaget har något att tänka med!

 

Vi får vara tacksamma för att vi inte har den typen av regler i Sverige och jag hoppas innerligt att vi aldrig någonsin kommer dit.

 

Att studera är en rättighet som varje människa som vill skall kunna få tillgång till. Utbildning är i längden inte bara en väg till ett arbete utan också till jämlikhet och är självklart hälsobefrämjande!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0