DET ÄR VIKTIGT MED FAKTAKOLL!

Häromdagen blev jag ombedd av en vän i 30-års åldern som jag har känt i många år att på Facebook kommentera en fråga som han ställde, en rak fråga om skatten som lydde ja eller nej till sänkt skatt. Frågan ställde han i måndags och debatten fortgår fortfarande. Jag tycker att han är ett föredömligt exempel som är efterföljansvärd.


I samband med val är det många åsikter som kommer fram, åsikter som uttrycks i olika påståenden som i sin tur kan och bör självklart ifrågasättas för att vi skall kunna hitta rätt!


Enligt opinionsinstituten så är det många väljare som ännu inte har bestämt hur man skall rösta.


För egen del tycker jag att det är jätteviktigt att man tar reda på vad olika partier har för politisk agenda och utifrån den politiska agendan fattar sitt beslut.


Svenska Dagbladet har en sajt på nätet som jag gärna läser, lite då och då och som heter Faktakollen där olika politiska påståenden, utspel granskas utan vinkling. Jag kan rekommendera den som lite bränsle på fortsatta debatter om hur Sveriges framtid skall se ut.


Det fria ordets debatt är den bästa vägen att bevara och vitalisera demokratin bara vi inte glömmer bort att kolla fakta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0